دانلود فيلم و سريال ايراني
دانلود فيلم و سريال ايراني

مهمترين مطلب درمورد خريد پيپ و بهترين توتون پيپ شايد اين باشد كه بجز اصول اساسي و اوليه و بنيادين كه آن هم در طول زمان دچار تغييراتي شده مانند اصول طراحي و ساخت پيپ كه در سالهاي اخير دستخوش تغييراتي از جمله تغييرات سليقه اي شده است ، مابقي مسايل مربوط به عالم پيپ و توتون از نظر شخص بنده ، بالاي نود درصد ، بر اساس سليقه و احساس ميباشد !!!

شايد بهترين و ساده ترين توصيه اي كه درباره انتخاب و خريد اولين پيپ بتوان داشت اين جمله است كه از هر پيپي كه خوشتان آمد،  همان را بخريد !!
اما قبل از گوش دادن و رعايت اين توصيه در نظر گرفتن برخي نكات و ويژگي ها لازم و مفيد فايده است .
اول از همه در هنگام خريد پيپ، تهيه ادوات پيپ همچون فندك زيپو و كبريت مخصوص،  ابزار و يا بيلچه ،  نخ تميز كننده و ....  فراموش نشود .
حال به برخي نكات و اصطلاحات كه در هنگام خريد پيپ بايد در نظر گرفته شوند اشاره اي ميكنيم در ادامه با بلاگتن همراه باشيد 

پيپ

1-جنس پيپ :

بعنوان اولين پيپ سعي كنيد پيپي از جنس براير كه رايج ترين و بهترين گزينه براي ساخت مي باشد،  انتخاب كنيد،  ماده اي كه از هر لحاظ براي ساخت پيپ مناسب است مقاوم در برابر حرارت ،  كيفيت اسموك عالي،  قدرت جذب مناسب و ظاهري زيبا و فريبنده .
اگر چه پيپ از مواد ديگري مانند سفال،  ميرشام ، فلز و حتي پرسلين و...  نيز ساخته مي شود ولي در ميان تمام اين موارد ،  براير گزينه برتر است .
بعنوان ارزانترين پيپ نيز مي توان از پيپ كورن كاب نام برد كه از ذرت طي مراحل خاصي توليد مي شود اما به دليل داشتن كاسه كوچك و طعم و مزه خاص اين پيپ به عنوان گزينه اي براي اولين پيپ توصيه نمي شود .
استم اكثر پيپ هاي برايري معمولا از جنس ولكانيت و يا لوسيت ساخته مي شوند البته مواد ديگري نيز استفاده مي شود.
ولكانيت جنس نرم تري دارد و در دهان و در ميان دندان ها حس راحتي بيشتري ايجاد مي كند و معمولا بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.
لوسيت دوام و مقاومت بيشتري در برابر اكسيداسيون از خود نشان مي دهد .

2-فرم و اندازه پيپ :

برخي دوستان جوياي اين مطلب شده بودند كه تفاوت بين فرم هاي خميده و غير خميده straight در چيست و كدام بهتر است !؟
در پاسخ باييد عرض كنم كه غير از تفاوت آشكار ظاهري قابل مشاهده در اين دو فرم , هر كدام معايب و مزايايي دارند .
در فرم غير خميده straight بدليل مستقيم بودن مسير هوايي از آتشگاه تا دهان اسموك لايت و سبك تري خواهيم داشت , معمولا بدليل فرم و ساختار ظاهري وزن كمتري دارند و سبك تر هستند , در هنگام نگهداشتن در دهان فشار كمتري به دندان وارد ميشود , بنابر همين موارد به توصيه اساتيد فن پيپ هاي غير خميده انتخاب مناسب تري براي پايپرهاي تازه كار ميباشند .
اما ! به دليل همين مستقيم بودن مسير هوايي و عبور هواي بيشتر و راحتر تر اگر صبر و تامل و آرامش در حين اسموك رعايت نشود احتمال گرم شدن كاسه پيپ بيشتر است و مطلب بعدي اينكه به همين دليل اگر توتون مصرفي مرطوب و يا شيره دار باشد , خب طبيعتا بايد منتظر ايجاد شيره در حين كشيدن پيپ باشيد و شيره ايجاد شده به دليل مستقيم بودن مسير هوايي به راحتي به دهان منتقل خواهد شد .
در مورد پيپ هاي خميده Bent بايد عرض كنم كه :
اولا شكل ظاهري اين نوع پيپ ها حس نوستالژيك در بين افراد ايجاد ميكند و بيشتر افراد , پيپ را با اين فرم و ظاهر در ذهن به خاطر مي آورند . گذشته از اين موضوع بايد اشاره كرد كه به دليل انحناي موجود در اين فرم پيپ , مسير جريان هوا طولاني تر شده و در نتيجه اسموك خنك تري خواهيم داشت بخصوص در مدل هاي چرچ , هر چه مسير عبور هوا طولاني تر باشد , اسموك خنك تر ميشود اما همين افزايش مسير هوا خود مستلزم ايجاد فشار بيشتر در دهان براي كام گرفتن ميشود بعلاوه باعث افزايش وزن پيپ نيز ميگردد , همچنين به خاطر ساختمان ظاهري پيپ شايد مجبور شويد زمان بيشتري را براي پيدا كردن پيپ مناسبي كه با استايل شما هماهنگي بيشتري داشته باشد و به اصطلاح در دستتان بنشيند , صرف كنيد .
مزيت اين فرم در منتقل نشدن شيره ايجاد شده به دهان پايپر است.
مخصوصا با سيستمهاي ابداعي و انحصاري كه توسط سازندگان پيپ در ساخت پيپ ها انجام ميگيرد مانند سيستم انحصاري بربيا در قسمت استم و سيستم انحصاري پترسون , كه همگي سعي بر داشتن هر چه بيشتر اسموكي خنك تر , خشك تر و لايت و سبكتري دارند ..

پيپ

3-قيمت پيپ  :

پيپ در كشور ما معمولا از حدود 100 هزار تومان شروع شده و تا چند ميليون ادامه پيدا مي كند.
پيشنهاد ميكنم براي اولين پيپ از گران قيمت ها شروع نكنيد تا اگر بنا به دلايلي از ادامه پيپ كشيدن منصرف شدين فشار مالي زيادي به شما وارد نشود.
همچنين از خريد پيپ هاي فيك و چيني موجود در بازار نيز خودداري كنيد كه جزء ضرر به سلامتي و همينطور جيب شما چيزي بهمراه نخواهد داشت.
توصيه ميكنم به فروشگاه مراجعه كنيد و از گفتن اين موضوع كه شما در پيپ كشيدن تازه كار هستين ابايي نداشته باشين،  در هر صورت فروشنده دير يا زود متوجه اين موضوع خواهد شد ولي با بيان تازه كار بودن فروشنده مي تواند طيف وسيعي از انتخاب ها را پيش روي شما قرار دهد و چه بسا توصيه هاي ارزشمندي براي شروع كار داشته باشد .

4 -فيلتر پيپ :

يكي از اساسي ترين موارد در هنگام پيپ كشيدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون  به ريه هاست بهمين دليل به عقيده خيلي ها وجود فيلتر امري غير ضروري است ،  به عقيده اين گروه يكي از معايب وجود سيستم فيلترينگ در صورت رعايت نكردن نظافت مرتب و منظم تاثير بر روي طعم و مزه و كيفيت اسموك به دليل وجود آلودگي در سيستم فيلترينگ است .
اگر چه در بسياري از نقاط دنيا بخصوص اروپاي مركزي استفاده از پيپ هاي فيلتر دار 9 ميلي متري رايج و مرسوم است .

انواع توتون پيپ ساموئل گاويت:

شركت ساموئل گاويت در سال ۱۷۹۲ تاسيس شده است و بيش از ۲۰۰ سال است كه در زمينه توليد توتون پيپ مرغوب و توتون اسنيف در حال فعاليت است. شايد يكي از نامدارترين و قديميترين برند هاي توليد توتون پيپ در جهان باشد.
استفاده از موارد اوليه مرغوب، اسانس هايي با پايه طبيعي و فارق از افزودني هاي شيميايي آن را به يكي از برترين برندهاي توليد كننده در اين صنعت تبديل كرده است. شايد جمله " هنوز آنقدر پولدار نشده ام كه كالاي ارزان بخرم"را واقعا در طرز تفكر اين شركت انگليسي بشود يافت! شايد جالب باشد بدانيد كه شركتي با اين قدمت و سابقه هنوز در توليدات خود از روش هاي سنتي و گاها دستي استفاده مي كند و برخي از ماشين آلات آنها متعلق به همان ۲۰۰ سال پيش است. !

سوال اين است چرا؟

شايد بتوان اولين برندهاي توليد پيپ را هنوز در انگلستان جست، در زماني كه پيپ و پيپ كشيدن در ابتداي راه خود بود. پيپ كشيدن هميشه طبقه خاصي از جامعه را شامل شده و هنوز هم بسياري افراد پيپ كش را كمي خاص تر مي بينند.
شركت ساموئل گاويت هنوز هم مشاور بليندينگ بسياري از شركت هاي اروپايي و امريكايي است و كمتر نمايشگاه معتبري را مي توان جست كه استند اين كمپاني خالي باشد.
در ذيل به توضيح انواع توتون پيپ اين شركت خواهيم پرداخت.

توتون فول ويرجينيا فليك (FullVirginiaFlake1):

اين توتون فليك ۱۰۰% ويرجينياست. ويرجينيا توتون شيريني به حساب مي آيد و رنگ آن زرد روشن است. در دو مرحله بليندينگ و هولدينگ كمي رنگ آن تيره تر شده و براي دوستداران توتون شيرين انتخاب مناسبي است. طعم آن شيرين و سنگيني آن متوسط است.
هنر طراحي و ساخت پيپ ايراني تا سال ۲۰۱۵ رويايي بيش براي ايرانيان نبود! ماه اكتبر ۲۰۱۵ بود كه تيم مديريت انجمن پيپ ايران و مجموعه پاسارگاد تاباك طراحي هاي خاص استاد رحيمي (mastro rahimi ) و‌ تركيب رينگ نقره و حتي مينا كاري توجه سازندگان پيپ جهاني و حتي سنديكاهاي پيپ سازي ايتاليا و فرانسه را به خود جلب كرد. با چند سال تلاش و كار گروهي از اولين ست شش تايي پيپ طراحي و ساخت رونمايي شد و نام‌ برند پاسارگادتاباك در دنيا به عنوان اولين سازنده پيپ ايراني مطرح شد و صفحات اينستاگرام و سايت و فيسبوك اين مجموعه مورد توجه برند هاي معتبر سازنده ايتاليايي شد و بازديد هايي توسط صاحبان برند و مطرح جهان و مخصوصا ايتاليايي ها از محل فروشگاه انجام شد و استاندارد هاي فروشگاه و شرايط يك اسموك شاپ واقعي مورد تاييد اين عزيزان همچون آقاي بوتزي صاحب برند پيپ بربيا قرار گرفت
تا ماه اكتبر ۲۰۱۸ پاسارگادتاباك بعد از گذشت سه سال از شروع به طراحي و ساخت اولين پيپ در ايران۴۲۰ پيپ تماما دست ساز با براير و متريال ايتاليايي را با هنر ايراني به نمايش گذاشته است.
مجموعه پاسارگادتاباك و كافه آرتين با شعار كار گروهي و به عنوان اولين اسموك شاپ و اولين انجمن پيپ ايران و اولين طراح و سازنده پيپ ايران و اولين بيوكس كار حرفه اي پيپ مرشام و تنها مركز نگهداري اصولي سيگاربرگ در ايران
منبع : www.pasargadtabac.net                     
جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره "٠٩٣٥٢٢٠٠٠٧٧" تماس حاصل فرمائيد.
كانال انجمن پاسارگاد تاباك : pasargadtabaccafeartin@

پيپ

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۰:۴۱ ] [ hossein ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی