دانلود فيلم و سريال ايراني
دانلود فيلم و سريال ايراني

دستگاه ليزر چيست؟

امروزه در صنايع مختلف، در راستاي توليدات، ممكن است نياز به عمليات حكاكي و يا برش داشته باشيد. در قديم حكاكي و برش به صورت دستي و يا با دستگاه هاي ساده انجام مي شد. اما در حال حاضر و با وجود تكنولوژي ليزر، شما با خريد يك دستگاه ليزر مي توانيد به راحتي متريال هاي مختلف را با دقت بسيار بالا حكاكي كنيد و يا برش دهيد.
يك دستگاه برش ليزري به توليدكنندگان اين امكان را مي‌دهد تا طرح‌هاي متنوعي بر روي انواع فلزات، چوب، پلكسي گلاس، چرم، پارچه، كريستال، سراميك و … را با سرعت و دقت بالا توليد كنند. به همين دليل دستگاه هاي ليزر  كاربردهاي فراواني دارند كه مي توانيد با كمي خلاقيت، طرح هاي بسيار زيبا و كاربردي در جهت رونق كسب و كار خود ايجاد نماييد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد
 

برش ليزري:

برش ليزري فناوري است كه در آن از اشعه ليزر براي برش اجسام استفاده مي‌شود؛ و نوعاً از اين فناوري در زمينه صنعت استفاده مي‌شود. برش ليزري توسط استعمال اشعه ليزر از يك خروجي قوي ليزر روي اجسامي كه مي‌خواهند بريده شوند انجام مي‌شود. قسمتي از جسم مورد نظر كه بريده مي‌شود يا آب مي‌شود يا مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و توسط فشار گاز از روي جسم پاك مي‌شود؛ و سر انجام سطح بريده شده با كيفيت خيلي عالي ايجاد مي‌شود. ليزر صنعتي در صنايع مختلفي مانند صنايع نظامي، ساختماني، هوافضا، پزشكي، آزمايشگاهي و پژوهشي، ارتباطاتي، فيزيك، شيمي و … كاربرد دارد.
 

دستگاه حكاكي و برش ليزري غير فلزات co2

تاريخچه دستگاه حكاكي ليزر:

در سال ???? اولين دستگاه برش ليزري براي ايجاد سوراخ در قالب‌هاي الماس استفاده شده‌است. اين دستگاه توسط مركز تحقيقات Western Electric Engineering ساخته شد. در سال???? بريتانيا در ساخت دستگاه برش ليزري به كمك جت اكسيژن براي برش فلزات پيش‌گام شد. در اوايل سال???? اين تكنولوژي در كاربردهاي هوافضا براي برش تيتانيم به‌كار گرفته شد. در همان موقع ليزرهاي CO2 براي برش غير فلزات مانند:پارچه و … به‌كار گرفته شد؛ چراكه در آن زمان ليزر CO2 به اندازه كافي براي غلبه بر هدايت حرارتي فلزات قدرت‌مند نبود.
صنايعي  مانند خودروسازي، ابزاردقيق، صنايع نظامي، صنعت چرم و پوشاك، صنايع مهندسي، ساخت و توليد، چوب و دكور ،صنايع سنگ و ... از جمله مواردي هستند كه استفاده وسيعي از دستگاه برش ليزر دارند. باتوجه به قطعه نهايي مورد نياز دستگاه برش ليزر يا دستگاه حكاكي ليزر استفاده مي‌شود. دستگاه‌هاي برش ليزري به دو گروه فلزي و غير فلزي تقسيم مي‌شوند هر دستگاهي با قدرت (وات) و قابليت‌هاي مختلفي توليد مي‌شود كه موارد استفاده آن متفاوت است.
 

نحوه? عملكرد دستگاه حكاكي ليزر  :

اشعه? ليزر از طريق تحريك مواد مولد ليزر توسط تخليه? الكتريكي يا تابش يك لامپ در يك محفظه بسته توليد مي‌شود. با تحريك ماده? مولد ليزر پرتو با استفاده از تكه‌هاي آينه منعكس مي‌شود تا انرژي لازم براي تبديل شدن به يك جريان نور تك‌رنگ منسجم را به دست آورد. آينه يا فيبر نوري معمولاً براي هدايت نور منسجم به لنز دستگاه استفاده مي‌شود. اين لنز در نقطه? كاري دستگاه متمركز شده‌است. باريك‌ترين قسمت پرتو متمركز شده قطري كمتر از ?/??ميلي‌متر دارد.
عملكرد دستگاه برش ليزر به اين صورت است كه ابتدا اشعه ليزري از هد دستگاه بر روي جسمي كه قصد برش و يا حكاكي آن را داريم تابيده مي‌شود و سپس اين پرتوي ليزري با توجه به ميزان قدرتي كه براي آن تعريف شده‌است قسمت مورد نظر را برش ميدهد و يا موجب تصعيد آن مي‌شود(حكاكي) و در پايان قسمت‌هاي برش خورده با گاز فشار بالا از روي جسم برداشته شده تا سطح صاف و سيقلي قطعه اصلي باقي بماند.
دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. اين ليزرها بااسامي : ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اكتيو، ليزر جامد شناخته مي‌شوند.بيشترين  استفاده در صنعت تنها از دو نوع ليزر گازي و ليزر جامد است. اين دو نوع ليزر خود از بخش‌هاي مختلفي تشكيل شده‌اند به عنوان مثال مي‌توان گفت كه در بين ليزرهاي صنعتي، گازي Co2 بيشترين ميزان استفاده را دارد. چرا كه از آن براي برش و ايجاد حكاكي بر روي انواع مختلف وسايل اعم از فلزات و غير فلزات مي‌توان استفاده نمود.
  دستگاه‌هاي ليزر در نوع خاص CO2 و فايبر ساخته مي‌شوند كه هر يك داراي مزايايي هستند. در ليزر فايبر برخلاف CO2 هيچ‌كدام از قطعات و يا آينه‌هاي به كار رفته در آن حركتي نداشته و ثابت اند و به همين دليل از نظر هزينه كلي بسيار سودمندتر خواهند بود.
 

مزاياي برش ليزري:

سهولت در به‌كارگيري، كيفيت و تميزي (عدم وجود لبه‌هاي اضافي در قسمت‌هاي برش خورده) محصول نهايي از مزاياي استفاده از برش ليزري به جاي برش‌هاي مكانيكي و سنتي است. از آنجايي كه از ابتداي شروع عمليات برش تا پايان كار، پرتو ليزر به صورت مداوم و يكنواخت عمل برش را انجام مي‌دهد، دقت كار افزايش مي‌يابد.

تفاوت برش با دستگاه ليزر و روش هاي سنتي:

دستگاه هاي برش ليزري مزاياي بيشتري نسبت به روش‌هاي سنتي دارند. در برش ليزري، بين ابزار برش و قطعه‌ي مورد نظر هيچ گونه تماسي برقرار نمي‌شود. علاوه بر اين مورد، دستگاه‌هاي برش ليزري از دقت بالاتري نسبت به روش‌هاي سنتي بهره مي‌برند. به عنوان مثال، شما مي‌توانيد از يك پت شاپ اينترنتي قلاده و يا بند قلاده خريداري كرده و با استفاده از اين دستگاه مشخصات حيوان و اطلاعات تماس خود را  بر روي آن حك كنيد.

دستگاه برش پلاسما:

احتمال تاب برداشتن ماده در برش ليزر بسيار كم است چون، ناحيه? مؤثر حرارتي در اين فرايند بسيار كوچك مي‌باشد.
برش ليزري به علت دقت بالاتر و مصرف انرژي كمتر در هنگام برش، مزيت بيشتري نسبت به برش پلاسما دارد. با اين وجود اغلب دستگاه‌هاي برش ليزري نمي‌توانند ضخامتي بيشتر از ضخامت برش دستگاه‌هاي پلاسما را برش دهند. امروزه دستگاه‌هاي برش ليزري قوي‌تري نيز در حال توليد است تا بتوانند ضخامت‌هاي بيشتري را برش دهند اما هزينه? تمام شده? اين دستگاه‌ها بيشتر از دستگاه‌هاي برش پلاسما است.مهمترين مزيت استفاده از دستگاه‌ برش ليزر جهت برش فلزات و غير فلز ،سرعت و دقت بالاي كار مي‌باشد .

انواع ليزرهاي مورد استفاده:

ليزرها انواع مختلفي مانند ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديواكتيو، ليزر جامد، ليزر فيبري و … دارند، اما در صنعت از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد استفاده مي‌شود. ليزرهاي پركاربرد استفاده شده در دستگاه‌هاي برش ليزر صنعتي عبارتند از:
?) ليزر CO2 كه براي برش، حكاكي و تضعيف ماده مناسب است.
?)ليزرهاي نئوديميم(Nd) و ليزرهاي نئوديميم-ايتريم-آلومينيوم-گارنت(Nd-YAG) مي‌باشند. اين دو ليزر سبك و روشي يكسان دارند و تفاوت آن‌ها در كاربردشان مي‌باشد. ليزر Nd براي تضعيف ماده و در مواقعي كه قدرت زياد و تكرار پذيري بالا مدنظر است به كار مي‌رود. ليزر Nd-YAG براي تضعيف ماده و حكاكي روي قطعه و در مواقعي كه قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.
هرسه نوع ليزر ياد شده را مي‌توان براي جوشكاري نيز استفاده كرد.
ليزر CO2 براي برش‌كاري صنعتي بسياري از مواد از جمله فولاد، آلومينيوم، فولاد ضدزنگ، تيتانيم، كاغذ، موم، پلاستيك، چوب و پاچه استفاده مي‌شود. ليزر YAG در درجه? اول براي برش و حكاكي فلزات و سراميك‌ها استفاده مي‌شود.
ژنراتور دستگاه ليزر و اپتيك خارجي (لنز فوكوس‌كننده) نياز به خنك كاري دارند. بسته به اندازه و پيكربندي دستگاه، گرماي اضافي ممكن است مستقيماً يا توسط يك خنك‌كننده به هوا منتقل شود. معمولاً از آب به عنوان خنك‌كننده استفاده مي‌شود كه توسط سيستم خنك‌كننده به گردش در مي‌آيد.

ليزرهاي پيشرفته تر:

 ليزر ميكروجت: هدايت پرتو ليزر به وسيله? جت آب است. در اين دستگاه پرتو ليزر با جت آب كم فشار همراه است. ليزر وظيفه اصلي برش را برعهده دارد درحالي كه جت آب پرتو ليزر را هدايت مي‌كند. عمل هدايت پرتو از طريق بازتاب داخلي كلي انجام مي‌شود. مانند آنچه كه در فيبر نوري اتفاق مي‌افتد. در اين روش، آب علاوه بر از بين بردن اثرات تخريبي ناشي از برش، سطح ماده را نيز خنك‌كاري مي‌كند كه ازجمله مزاياي اين روش به حساب مي‌آيد.
 ليزر فيبر: يك نوع از ليزرهاي حالت جامد است كه به سرعت در صنعت برش فلز در حال رشد است. برخلاف ليزر CO2 تكنولوژي فيبر با بهره‌گيري از محيط جذب جامد به عنوان گاز يا مايع مخالف عمل مي‌كند. دانه? ليزر پرتوي ليزر را توليد مي‌كند و پس از آن پرتو در الياف شيشه‌اي(Glass Fiber) تقويت مي‌شود. با طول موجي در حدود ?/??? ميكرومتر ليزر فيبر، نقطه اثر بسيار كوچكي(??? برابر كوچكتر از نقطه? اثر ليزر CO2) ايجاد مي‌كند كه اين نوع ليزر را براي برش مواد فلزي بازتابنده، مؤثر مي‌سازد.

 برش تبخيري:

در اين روش حرارت پرتو متمركز شده، دماي نقطه اثر رابه دماي نقطه? جوش مي‌رساند و موجب تبخير ماده و ايجاد حفره مي‌شود. اين روش براي برش موادي استفاده مي‌شود كه ذوب نمي‌شوند مانند:چوب، كربن و پلاستيك‌هاي ترموست.
 برش ذوبي به همراه دميدن گاز پرفشار: در اين روش ابتدا پرتوي ليزر، ماده مورد نظر را در نقطه? كاري به دماي نقطه ذوب مي‌رساند. بلافاصله با استفاده از جريان پرفشار يك گاز (معمولاً هوا) به نقطه? مورد نظر ضربه‌اي وارد شده و باعث ريزش مواد ذوب شده از روي جسم مورد نظر مي‌شود. در اين روش نيازي به بالا بردن دما به اندازه‌اي بيشتر از نقطه? ذوب ماده نيست در نتيجه دستگاه قدرت مصرفي كمتري دارد. از اين روش عموماً براي برش فلزات استفاده مي‌شود.
 برش با ايجاد شكاف به وسيله تنش‌هاي حرارتي:مواد ترد به شكستگي حرارتي حساس مي‌باشند. از اين ويژگي مواد ترد در روش ياد شده‌استفاده مي‌شود. اشعه? ليزر روي سطح ماده متمركز شده و باعث ايجاد حرارت موضعي و انبساط حرارتي مي‌شود. اين عمل باعث ايجاد شكاف در ماده شده و با حركت دادن پرتو مي‌توان آن را هدايت كرد تا برش مد نظر اتفاق بيفتد. اين روش عموماً براي برش ليزري شيشه‌ها و مواد شيشه مانند استفاده مي‌شود.
 توان تيوب دستگاه نيز از اهميت خاصي برخوردار است زيرا توسط اين تيوب ليزر مي‌توان هزينه توليد پرتو ليزر را كاهش داد ولي اگر از آن استفاده نشود توليد پرتو ليزر بسيار پر هزينه و سخت است. اين توان قابل تغيير است كه براي كار روي متريال‌هاي متفاوت توان اين ليزر را مي‌توان تغيير داد.

تلرانس و پرداخت سطح با دستگاه هاي ليزر:

برش‌هاي ليزري جديد داراي دقتي در حدود ?? ميكرومتر(???? ميلي‌متر) هستند.
زبري استاندارد سطح (Rz) با ضخامت ورق افزايش مي‌يابد اما با قدرت ليزر و سرعت برش كاهش مي‌يابد.

مصرف انرژي دستگاه‌هاي برش ليزر:

مهمترين اشكال دستگاه‌هاي برش ليزر مصرف زياد برق آن‌ها است. بازدهي ليزرهاي صنعتي چيزي در حدود ? تا ?? درصد است. مقدار قدرت مورد نياز براي برش ليزر در يك كار بخصوص به نوع ماده، ضخامت، روش مورد استفاده و نرخ برش مدنظر، بستگي دارد.

نرخ توليد و برش:

حداكثر نرخ برش توسط عواملي چون قدرت ليزر، ضخامت ماده، نوع فرايند مورد استفاده و خواص مواد محدود شده‌است. براي همه? مقاصد و اهداف، يك ليزر مي‌تواند تا ?? برابر سريع‌تر از يك اره? استاندارد باشد.دستگاه‌هاي برش CNC با هدايت كامپيوتري و توسط ليزري كه از آن‌ها متساطع مي‌شود عمليات مختلفي مانند برش ليزري، حك ليزري و … را انجام مي‌دهند. اين دستگاه‌ها مزاياي زيادي دارند، مثلاً سرعت بسيار بالايي دارند و با توجه به هدايت شدن توسط كامپيوتر، خروجي‌هاي كاملاً يكساني دارند.
دستگاه حكاكي و برش ليزري غير فلزات (ليزر سي او تو)
شركت پارس كيا مهنام وارد كننده دستگاه هاي حك و برش ليزري (فايبر و دستگاه هاي برش فلزو سي او تو)
فروش دستگاه هاي ليزر حكاكي و برش غير فلزات و ليزر ماركينگ فايبر به صورت نقد و اقساط مي باشد.

دستگاه حك و برش مخصوص غير فلز:

مشخصات: توان 100و120 وات ، تيوپ 10 هزار ساعته ، چيلر 5000 يخچالي ، درابعاد ميزهاي مختلف مناسب جهت حكاكي و برش پارچه ، چرم ، پلكسي ، ام دي اف ، مقوا ، چوب ، فوم و ... جهت ماكت سازي ، توليدي كيف و كفش ، تبليغات ، تابلو سازي ، معرق ، ساخت تنديس ، حك شيشه و سنگ و… استفاده مي شود

كاربرد دستگاه ليزر غيرفلزات :

عبارتند از حكاكي تصوير بر روي سنگ و سراميك،حكاكي و برشكاري در صنايع پوشاك،پارچه،نساجي،گلدوزي،تكه دوزي و ...ميباشد.
دستگاه ليزر غيرفلزات در صنايع ديگري چون حكاكي و برش روي انواع چوب،ام دي اف و دكوراسيون داخلي ،مبلمان و حكاكي و برشكاري جهت توليد هداياي تبليغاتي،تنديس سازي،مهرسازي،تابلوسازي و پلكسي ،پلاك سازي و ماكت سازي،جعبه سازي و صنايع دستي ،ساخت اسباب بازي و حكاكي و برشكاري جهت توليد كارت مجالس و عروسي كاربرد دارد

قيمت دستگاه حكاكي غير فلزات  ليزر سي او تو :

با تيوپ GSI انگليسي ، ابعاد 130*2.5 ، داراي فوكوس اتوماتيك ، با توان تيوپ 140 و 200 وات ، حداكثر ضخامت برش 2 ميل براي استيل ، 18 ميل براي ام دي اف ، 30 ميل براي پلكسي
شركت پارس كيامهنام با در اختيار داشتن كادر فني مجرب انواع دستگاه هاي برش و حكاكي ليزري را به مشتريان خود عرضه مي كند. نصب دستگاه ليزر: تمامي دستگاه هاي ليزري عرضه شده ، توسط شركت به صورت رايگان در محل مشتري نصب مي شوند.
گارانتي دستگاه حك و برش ليزري غيرفلزات : تمامي دستگاه هاي ليزر اين شركت ، داراي يك سال گارانتي هستند.
خدمات پس از فروش دستگاه حك و برش ليزري غير فلزات : تمامي دستگاه هاي ليزر داراي 10 سال خدمات پس از فروش هستند و تعميرات و تامين قطعات يدكي مورد نياز مشتريان از طريق شركت قابل انجام است.
دستگاه هاي ليزر عرضه شده توسط شركت ، داراي تاييديه هاي معتبر بين المللي هستند كه نشانه اي از كيفيت محصولات عرضه شده است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره همراه 09109103928 ، 0912973349 فاطمه قدوسي تماس حاصل نماييد.

باتشكر

دستگاه حكاكي و برش ليزري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دستگاه ليزر سي او تو،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۳:۱۰ ] [ hossein ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی